Güncel

Güncel

Evde Sağlık’ta Tuzla Modeli

z04.12.2014

Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı’nın desteğiyle Türkiye’nin performans lideri olan Evde Sağlık Hizmeti, bir kez daha model alınarak incelendi.
Tuzla Belediyesi ve Tuzla Devlet Hastanesi işbirliğiyle sürdürülen Evde Sağlık Hizmeti, Antalya’da Kamu Hastaneleri Birliği ve Antalya Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle düzenlenen 2. Antalya Evde Sağlık ve Ruh Sağlığı Hizmetleri Sempozyumu’nda bir kez daha model alınarak incelendi. Sempozyuma Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu yöneticileri başta olmak üzere tüm Kamu Hastaneleri Genel Sekreterlikleri, Tıbbi Hizmet Başkanları, hastane başhekimleri, belediyelerin yöneticileri, Tuzla Belediyesi Sağlık İşleri Müdürü Ali Kemal Durgun, Başkan Danışmanı Dr. Mehmet Metin, Tuzla Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.İrfan Fırat, Psikolog Eli Arı Apakgün ve Sağlık Memuru Ekrem Yıldız katıldı.

Bir Kez Daha Tuzla Modeli
Tuzla Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.İrfan Fırat, sempozyumda Tuzla Evde Sağlık Hizmeti’ni sayısal verilerle hazırlanan slayt eşliğinde anlattı. Fırat, Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı’nın verdiği desteğin ardından Tuzla’daki uygulamanın Türkiye’nin performans lideri olduğunu belirterek, Başkan Yazıcı’ya teşekkür etti.
Uygulamayı yapmayı düşünen belediye ve hastanelere dikkat edilmesi gereken noktaları ve iş bölümünün doğru yapılması ile ilgili tecrübelerini anlatan Tuzla Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.İrfan Fırat, projenin kazanımlarını ise şu şekilde anlattı: “Tuzla Belediyesi’nin bir çok sahada olduğu gibi sosyal ve sağlık hizmetler alanında da halkın kendisinden beklenti içine girdiği ve hizmet talep ettiği önemli bir konuda; oluşturduğu hizmet desteği sayesinde ciddi memnuniyet oluşturmuş, belediyeye bu yönde gelen şikayetlerin neredeyse yok olmasına, hasta nakil aracına olan günlük ihtiyacın ciddi anlamda azalmasına, halk memnuniyetinin artmasına zemin oluşturmuştur. Hastaların zorunluluktan dolayı 112 acil başvurularında ve acil servislerin kullanımlarında azalmalara neden olmuştur. Ev ortamında yapılan sağlık hizmetleri ile çoğu zaman sedye ve tekerlekli sandalyelerle dolaştırılan, bu nedenle hastane koridorlarında zorluklarla karşılaşan ve hastanedeki hareket alanlarını olumsuz etkileyen bu hastaların gereksiz sıkıntı yaşaması ciddi anlamda azaltılmış olup, ailelerin üstündeki yük kaldırılmaktadır. Evde sağlık hizmeti alan hastalarımıza mesai sonrası akşam ve hafta sonları dahil hizmetin kesintisiz saat 22.00 ye kadar sunulmasıyla hastalarımızın tedavi devamlılığı sağlanmış oldu. Ayırım yapılmaksızın sağlık hizmetlerine her vatandaşın ulaşmasını kolaylaştırma ve hasta odaklı hizmeti kendi ortamında sunmak gibi önemli avantajlar sağlanmıştır.”
Sempozyumda Tuzla’daki uygulamanın detayları hakkında ikili görüşmeler de gerçekleştirildi.