Tuzla Belediyesi’nde Elektronik Belge Yönetimi Sistemi ve Dijital İmza Süreci Başladı
Tuzla Belediyesi, teknolojik yatırım ve hizmetlerine 2 yeni projeyi daha ekledi. Tuzla Belediyesi, Elektronik Belge Yönetim Sistemi ve Dijital İmza uygulamalarını başlattı.
Tuzla Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün 2015 yılında uygulamaya başladığı Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), kurum içi yazışmalar ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmalarımızın bilgisayar ortamında yapılmasını sağlayarak, yazışmaların standartlaşması, yazışmaların sevk, paraf ve onay sürelerinin kısaltılması, emek, zaman ve kırtasiye maliyetlerinden tasarruf edilmesi, yazışmaların sağlıklı bir şekilde arşivlenmesini amaçlıyor.
EBYS’nin Avantaj ve Kazanımları
Tuzla Belediyesi’nin EBYS uygulaması ile yazışmalar doğru kişiye ve en kısa yoldan ulaştırılabilecek. Birimler 7 gün 24 saat evrak alıp gönderebilecek. Belgelerin dolaşımı esnasında durumları takip edilebilecek. Belgeler hızlı bir biçimde dosyalanarak arşivlenebilecek. Yetki seviyelerine göre çeşitli arama kriterleri ile belgelere tek tuşla ulaşılabilecek. Aynı belgeye birden fazla noktadan aynı anda erişim imkanı sağlanabilecek. Belgelerin birden fazla noktaya (örneğin; tüm illere) aynı anda tek tuşla dağıtımı yapılabilecek.
EBYS, bekleyen ve işlem yapılan evrakların kontrolü ile personelin performansının değerlendirilmesi, belge güvenliği, kağıtsız ofis kolaylığı ve bilgisayar ortamında yazışma kolaylığı da sağlayacak. EBYS ile evrak işlem sürecinde tıkanan noktaların raporlanması, mekandan bağımsız erişim ve bilgiye kolay ulaşım avantajları, iş ve hizmetlerin bürokratik süreçlerinde zaman tasarrufu sağlayacak.
Dijital İmza Süreci Başladı
Tuzla Belediyesi, Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile birlikte Dijital İmza uygulamasını da başlattı. Dijital sertifika kullanımı ile oluşturulan dijital imzalar, elektronik ortamda gönderilen bilginin veya e-mail'in kime ait olduğunu gösterecek. Dijital imzalı kullanıcı, sunucu ya da host'tan gönderilen bilgilerin kesinlikle o kuruma veya kişiye ait olduğunu doğrulayarak, verinin başkası tarafından yollanmadığı konusunda emin olabilecek. Dijital imza, veri akışı sırasında bilgilerin içeriğini koruyacak, bir başka kişinin eline geçmesini ya da değiştirilmesini engelleyecek, bilginin sadece alıcıya gittiğini ve sadece alıcı tarafından okunacağını ortaya koyacak. Dijital imza, veriyi gönderenin ve alanın kim olduğunun kanıtlanmasına imkan tanıyacak.
Yazıcı: Teknolojik Yatırımlarla Hizmet Kalitesini Arttırıyoruz
Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, Tuzla Belediyesi’nin teknolojik yatırımlarının hizmet kalitesini arttırdığını, süreçlerin daha hızlı işlemesine olanak sağladığını söyledi. Tuzla Belediyesi’nin uygulamaya yeni aldığı sistemin başta bürokratik süreci devre dışı bırakacağını vurgulayan Başkan Yazıcı, “Kamuda, vatandaşa geri bildirimde bulunma ve hizmetlerin en kısa sürede yapılması çok büyük önem taşıyor. Tuzla Belediyesi olarak vatandaş memnuniyetini esas olarak teknolojik yatırımlarımıza ve gelişen teknolojinin ortaya çıkardığı yeni hizmetlerimize devam ediyoruz.” dedi.